Vidar Ejendommes nyhedsmail

indeholder nyttige og praktiske informationer – af og til krydret med gode historier.

 

50 procents stigning inden for ejendomsadministration over de seneste tre år er en realitet for Vidar Ejendomme, eller en vækst på den pæne side af 15 procent om året. I 2016 er der alene i årets første måneder kommet 100 administrationsenheder i hus, og direktør Lars Horst Petersen forventer, at totalniveauet runder 2.000 enheder i år.

Vi er et ejendomsadministrationsfirma. Helt ind i hjertet. Det er vores DNA. Vi lever af at påtage os hele opgaven omkring administration af fast ejendom, hvilket er meget mere end lejekontrakter, varsling om huslejestigning og gennemgang af årsregnskab.  Som mange gamle hæderkronede håndværk er ejendomsadministration et fag, man bruger år på at forfine og forbedre. Man ser det i detaljen, i grundigheden, i evnen til at se muligheder, i at overskue sammenhænge. Derfor får vi i Vidar Ejendomme flere og flere opgaver, der fx omfatter komplette afleveringsforretninger af færdige byggerier, vi tager styringen i ejerforeninger ved forsikringsskader, så intet bliver overset, og vi kan også bidrage med værdifulde løsningsforslag i renoveringsprojekter.

Uanset vores rolle går vi ind i opgaven med et dedikeret ejerskab – og spørger du os om råd, kan du regne med vores professionelle mening om, hvad der er bedst for din ejendom, dit renoveringsprojekt, din afleveringsforretning. Måske er det nok til at komme videre, ellers tager vi gerne bolden.

Rigtig god læselyst.
Lars Horst Petersen

Vester Allé 27, Aarhus C –
Gennemrenoveret efter brand og vandskade

Den øverste del af en større ejendom, Vester Allé 27 i Aarhus, brændte, og resten af huset blev i forbindelse med slukningsarbejdet kraftigt vandskadet. Vidar Ejendomme har efterfølgende styret dialogen med henholdsvis forsikringsselskab og forskellige byggeherrer.

Henrik Vesti Gottschalck, repræsentant fra ejendommens ejerforening, forklarer:

”De har flyttet et fuldtidsarbejde fra mig og endnu et medlem i ejerforeningens bestyrelse, som før sad med det. Jeg oplever, at de har taget styring på projektet, så vi andre kan tage det mere med ro og blot få orienteringer, når der er noget, der skal besluttes.”

Vester Allé 27, Aarhus C –
Gennemrenoveret efter brand og vandskade

Den øverste del af en større ejendom, Vester Allé 27 i Aarhus, brændte, og resten af huset blev i forbindelse med slukningsarbejdet kraftigt vandskadet. Vidar Ejendomme har efterfølgende styret dialogen med henholdsvis forsikringsselskab og forskellige byggeherrer.

Henrik Vesti Gottschalck, repræsentant fra ejendommens ejerforening, forklarer:

”De har flyttet et fuldtidsarbejde fra mig og endnu et medlem i ejerforeningens bestyrelse, som før sad med det. Jeg oplever, at de har taget styring på projektet, så vi andre kan tage det mere med ro og blot få orienteringer, når der er noget, der skal besluttes.”

Flere nye ejendomme, vi glæder os til at administrere:

Give, Diagonalvejen – en erhvervsejendom.

Aarhus C, Steinmannsgade 10 – 9 boliger.

Aarhus C, Ejerforeningen Kanalhusene – 149 lejligheder.
Vidar Ejendomme har stået for nøgleaflevering, mangelgennemgang og aflevering af i alt 149 lejligheder.

STATUS: 182 boliger i Peter Sabroes Gade – 5 minutter fra Aarhus C og udsigt ud over Aarhus Bugten!

Nybyggeri af 182 luksuslejligheder i og omkring det gamle Peter Sabroes Seminarium kører helt efter bogen. Vi glæder os til næste milepæl, som er første fremvisning af tre prøvelejligheder den 30. september 2017. Byggeriet, der er holdt i byggestilen, som er kendetegnende for området, smukke røde tegl og tegltag, er efter planen klar til indflytning 15. januar 2018.

”Hvis man går en tur i det område, vil man opleve noget af den bedste arkitektur, der er lavet i Danmark. Det er et projekt, som er lavet med stor respekt for den arkitektur, der i forvejen er i området, den såkaldte funktionelle tradition, som især Aarhus er berømt for.”
Arkitekt og partner Kim Risager, Arkitema Architects, om boligbyggeriet Peter Sabroes Gade.

STATUS: 182 boliger i Peter Sabroes Gade – 5 minutter fra Aarhus C og udsigt ud over Aarhus Bugten!

Nybyggeri af 182 luksuslejligheder i og omkring det gamle Peter Sabroes Seminarium kører helt efter bogen. Vi glæder os til næste milepæl, som er første fremvisning af tre prøvelejligheder den 30. september 2017. Byggeriet, der er holdt i byggestilen, som er kendetegnende for området, smukke røde tegl og tegltag, er efter planen klar til indflytning 15. januar 2018.

”Hvis man går en tur i det område, vil man opleve noget af den bedste arkitektur, der er lavet i Danmark. Det er et projekt, som er lavet med stor respekt for den arkitektur, der i forvejen er i området, den såkaldte funktionelle tradition, som især Aarhus er berømt for.”
Arkitekt og partner Kim Risager, Arkitema Architects, om boligbyggeriet Peter Sabroes Gade.

Nye ansigter i Vidar-teamet – og flere på vej

Dennis Nielsen, 
uddannet revisor, er pr. 1. januar 2017 tiltrådt stillingen som ejendomsadministrator i Vidar Ejendomme. Dennis Nielsen kommer fra en stilling som revisor i Silkeborg.

Helle Charles,
tiltræder pr. 1. juni 2017 stillingen som kontorassistent i Vidar Ejendomme. Helle Charles kommer til at stå for implementeringen og styring af indscanning og internt regnskab. Helle kommer fra en lignende stilling ved Inco Aarhus.

Vi søger endnu en ny medarbejder – 
en revisor, som drømmer om at blive ejendomsadministrator. Stillingen forventes at være besat i efteråret 2017, hvor vi herefter vil være klar til flere, nye kendte opgaver.

Nye tider – nyt it

Indscanning af fakturaer er et nyt it-tiltag i organisationen, vi forventer os meget af. Den elektroniske registrering skal på sigt ikke kun effektivisere interne arbejdsgange og optimere vores tid – så vi alle bruger den bedst muligt. Det nye scannings-system skal også være den direkte og sikre vej til vores tal, et lettilgængeligt arkiv, hvor alle medarbejdere nemt kan finde tidligere fakturaer og flytteopgørelser m.m. og hurtigt hjælpe, hvor der er tvivlsspørgsmål.

Postnord-krise giver anledning til vedtægtsændringer i ejerforeninger

Nedadgående service fra postvæsenet betyder, at vi i år i ejerforeninger arbejder på at køre en vedtægtsændring igennem, som har gavn på flere fronter. Ændringen går ud på fremadrettet at kommunikere med alle ejere pr. mail. Det sparer tid både i håndtering og forsendelsestid, og det sparer omkostninger i porto.

Beslutning om vedtægtsændring skal træffes på generalforsamlingen, og ændringen er således et fast punkt på dagsordenen.

I tilfælde hvor vedtægtsændring gennemføres, hjælper vi med at udtrække mailadresser og holde styr på, hvem der skal have ejerforeningsinformationer tilsendt. Den positive effekt kan lynhurtigt spores ud fra ejerforeningens regnskab – portoen på et brev er i størrelsesordenen 10 til 15 kroner, en tydelig besparelse. Desuden ved vi, at kommunikationen er ude i det øjeblik, mailen er sendt. Det er god service og god økonomi.

Generalforsamlingerne – høj standard

Status på de cirka 20 generalforsamlinger, vi gennemfører i første del af året, er, at sæsonen er forløbet vellykket og planmæssigt. Alle selskaber har fulgt de budgetter, vi lagde i foråret 2016, og kommer ud med flotte resultater. Ejerforeningerne er i en god gænge med hensyn til økonomi og vedligeholdelse. Den høje standard giver bedre økonomi via lavere omkostninger og derved bedre ejendomspriser. Dertil kommer, at vi har fået strømlinet vedtægterne.

Kontakt Lars Horst Petersen på 8937 0000, som vil vejlede dig til den løsning, der er bedst i dit tilfælde.